Skip to content

Werkwijze

Een vol huis betekent niet voor iedereen hetzelfde, net als een opgeruimde kamer ook niet voor iedereen hetzelfde betekent. Als je last hebt van (de hoeveelheid) spullen, dan is het tijd om te organiseren.

Voordat je contact met me opneemt, wil je vast graag weten hoe ik te werk ga.

Kennismaking
Ik start altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek van 30-60 minuten. Bij voorkeur kom ik langs op jouw locatie, zo kan ik een goed beeld vormen van de situatie. In het gesprek kom ik graag te weten wat je wensen en verwachtingen van mij zijn. Ik zal kort uitleggen hoe ik je kan helpen en bespreken wat ik in gedachten heb. Natuurlijk is het ook erg prettig om te weten wie je in huis haalt. Als er van beide kanten een klik is, dan maak ik graag een offerte op maat. Iedere situatie is verschillend.

Aan de slag
Nadat we de werkzaamheden hebben afgestemd en de offerte is getekend gaan we direct aan de slag. Ieder project is verschillend en zal dan ook een andere aanpak nodig hebben. Maar het basisprincipe blijft hetzelfde.

  1. We starten eerst met het inventariseren van alle spullen, documenten of taken.
  2. Vervolgens gaan we alles sorteren en categoriseren.
  3. Als laatste maken we een nieuw werkend systeem.

Ik zorg ervoor dat we efficiënt werken en dat aan het einde van de afspraak de ruimte weer bruikbaar of toegankelijk is. De duur van de afspraken hangt geheel af van het project. Maar bij voorkeur zijn deze sessies niet langer dan 2 á 3 uur, zodat je niet geheel overladen wordt met informatie. Je bepaalt zelf het tempo.

Evalueren

Na 4-6 weken hebben we contact gehad om het project te evalueren. We bespreken hoe het is gegaan en of het nieuwe systeem aan je wensen voldoet. 

Klinkt dit als een goed plan ? Je mag altijd vrijblijvend contact met me opnemen.

“ Ik heb mijn kledingkast al zo vaak opgeruimd, maar het wordt steeds weer rommelig.. “

“ Al die papieren door het huis heen, ik ben altijd de rekeningen kwijt en vergeet ze daarom te betalen.. “

“ Na het overlijden van mijn ouders heb ik alle spullen uit de erfenis opgeslagen in onze berging. Ik weet niet goed hoe ik dit moet opruimen, want aan veel spullen hecht ik emotionele waarde.. “

“ We willen van de zolder een werkplek maken, maar de spullen van onze verhuizing staan hier nog in dozen opgestapeld. We weten niet waar we moeten beginnen.. “
 

“ Ik heb een kindje gekregen, maar met al die kinderspullen is onze woonkamer zo chaotisch geworden.. “

“ Mijn partner en ik hebben beiden een drukke baan en ik zou het fijn vinden als we met ons gezin een nieuwe planning krijgen voor alle afspraken en taken.. “