Ervaringen
Ellen
Particulier
‘’ Femke heeft een fijne manier van coachen. Ze is rustig en sluit aan bij je wensen. Ze helpt mee waar nodig, maar kijkt waar jouw behoefte ligt. Ik heb echt iets gehad aan haar begeleiding en mijn kast is nu fijn opgeruimd.”
Corrie
Collega professional organizer
De vraag of ik bij een collega professional organizer een ruimte kwam organiseren. Ze moest zich in de rol van de klant verplaatsen voor een opdracht voor haar studie. Een uitdaging voor mij, want wat kun je een collega nu nog leren die al erg gestructureerd en georganiseerd is?
‘’ Femke heeft mij op weg geholpen met het opruimen van de kledingkast. Door haar sturing en advies op een rustige en prettige manier, kreeg ik een beter inzicht om de juiste beslissingen te nemen over mijn kleding. Met de juiste tips en adviezen ben ik zelf verder gegaan met het opruimen van de kledingkast.”
Marianne
Particulier
‘’ We hebben de spullen in mijn kelder aangepakt. Femke stelde vragen en liet mij zelf beslissen wat ik wilde behouden. Ze gaf heldere suggesties, maar de beslissing lag bij mij. Het resultaat is super. Nu heb ik eindelijk een opgeruimde kelder en dat geeft rust.”
Marleen
Particulier
“Met drie kleine kids in huis is het altijd een enorme uitdaging om alles netjes en geordend te houden. De knutselkast was dan ook al een lange tijd een enorme rommel, spullen waren telkens kwijt en ik kreeg er maar geen orde in. Met hulp van Femke is het gelukt om alles overzichtelijk en ordelijk te krijgen. Femke stelde vragen om erachter te komen wat kon worden behouden en wat niet. Samen hebben we vervolgens mooie opbergbakken uitgezocht en alles overzichtelijk geordend en gelabeld. Femke gaf me hierbij goede tips en suggesties en het eindresultaat mag er zijn! Mijn kinderen en ik zijn er heel erg blij mee. We zijn nooit meer wat kwijt en het knutselen en zelf het weer opruimen zijn nu een feestje!”
José
Particulier
“Klerenzooi”
“Bij mij lagen de kleren over alle kamers verspreid, het zag er nogal slordig uit en ik had geen overzicht meer welke kleding ik nou daadwerkelijk had. Ik stelde het steeds uit om dat aan te pakken: geen zin, geen nut, komt nog wel een keertje.
De eerste keer dat Femke kwam nam ze de situatie in ogenschouw en luisterde ze vooral. Ze kwam niet meteen met voorstellen; drong niks op maar stelde dusdanig vragen dat ik er zelf achter kwam wat ik wilde en zo doende kwamen we gezamenlijk bij oplossingen uit en zij maakte een concreet stappenplan.
Daarna hebben we 2×2 uur samen opgeruimd en hoe! Door de systematische, rustige aanpak, kon ik zelf selecteren wat weg kon en wat (nog) niet. Ik kwam dingen tegen waarvan ik niet meer wist dat ik ze had, en ging ze weer dragen! Wat hielp was: een goede bestemming vinden voor nog goede spullen, zoals veel nauwelijks gedragen kleding en schoeisel.
Femke gaf handige tips en dacht mee in oplossingen zoals opbergsystemen, maar uiteindelijk nam ik daar zelf beslissingen in. Zo kon ik mijn niet heel praktische, maar dierbare, oude kast hergebruiken met wat handige (en goedkope) ingrepen. De ruimte is optimaal benut en alle kleding is nu duidelijk zichtbaar en logisch ingedeeld. Ik hoef niet meer te zoeken, waar wat ligt, zie zaken niet over het hoofd, scheelt me veel tijd en ergernis!
Dit was al met al een leuke klus om samen te doen; het geeft me letterlijk een opgeruimd gevoel én van het een komt het ander: door deze ervaring heb ik weer zin om andere opruimklussen aan te pakken!”
Paul Dirks
Strandbar Stek
“Fijne samenwerking met Femke gehad, om onze bar routing te optimaliseren en opslag te structureren en organiseren. Een duidelijk plan en snel uitgevoerd.”