Skip to content

Administratie en Archief

documentmappen

Administratie en Archief

Het organiseren van papieren en digitale informatie

 

(Her)ken jij ze ook? Mensen die beweren dat ze in alle stapels papier in huis alles terug kunnen vinden? Ja, er zijn mensen die dit kunnen. Maar in de meeste gevallen blijkt het document toch niet op de stapel te liggen waar ze dachten dat het lag, en meestal ook niet op de volgende… Niet zo handig als je alles bij elkaar aan het zoeken bent voor je belastingaangifte.

Voorbeelden waarbij ik je kan helpen:

  • Tips en advies over opruimen van de stapels papier in huis, deze papieren uitzoeken, ordenen en opbergen in gelabelde ordners.
  • Systeem aanleggen voor het archiveren.
  • Tips en advies hoe je documentmappen op de computer kunt aanmaken en alle digitale documenten uitzoeken en herindelen.
  • Tips en advies geven over hoe je snel je email kunt opruimen en archiveren.
  • Helpen met de synchronisatie en back-up van digitale documenten.

Benieuwd hoe we dit dan gaan aanpakken?
 

Voorbeeld opruimen papieren documenten

  1. We verzamelen alle papieren in het hele huis op één plaats.
  2. Vervolgens gaan we het sorteren in verschillende categorieën en daarbij maken we ook een stapel met papieren die weg kunnen. Ik help je door vragen te stellen en advies te geven zodat je betere keuzes kunt maken. De duur van dit onderdeel hangt geheel van jouw wensen af. Soms is het fijn als ik je met aantal papieren op gang help en kun je zelfstandig verder, maar wanneer je het moeilijk vindt om keuzes te maken kan ik je met het hele proces van sorteren helpen.
  3. Als laatste gaan we een nieuw systeem in je papieren administratie maken, zodat je gemakkelijk de papieren terug kunt vinden. Denk aan ordners met tabbladen en labels. 
Voor meer informatie over de sessies zie werkwijze.